מבצע גמלים: שישה גמלים אותרו ללא השגחה

בנצי לייזרוביץ No Comments on מבצע גמלים: שישה גמלים אותרו ללא השגחה

משטרת ישראל יצאה למבצע גמלים בשם "הסיירת הירוקה" במסגרתה נתפסו גמלים ללא בעלים והועברו למכלאה

אילוסטרציה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול סייעו ליחידה הארצית לפיקוח בשטחים הפתוחים, "הסיירת הירוקה", במהלך השבועיים האחרונים באיתור ותפיסת גמלים ובעלי חיים משוטטים. בעלי חיים אלו שנתפסו על ידי פקחי היחידה הועברו למכלאה.

במשטרה אומרים "בעלי החיים המתהלכים בקרבת צירי התנועה, ולעיתים אף על נתיב הנסיעה, מסכנים חיים לא אחת. לעיתים, תאונות דרכים אלו מסתיימות באופן טראגי. משטרת ישראל פועלת כל העת יחד עם גופים נוספים באמצעות מבצעים יזומים ופעילות שוטפת במפגעים נקודתיים על מנת למנוע את הסיכון ככל שניתן לציבור משתמשי הדרך".

במהלך החיפושים שנערכו בשבוע שעבר אותרו 6 גמלים ששוטטו בסמוך לכביש 90, ללא בעלים. הגמלים נתפסו על ידי פקחי הסיירת ויחידת החילוט והועברו למכלאה. בנוסף להם עוכב לחקירה חשוד על ידי השוטרים בחשד לאי נקיטת זהירות ובאמצעי זיהוי בבעלי חיים.

היום (שלישי) בבוקר הגיעו השוטרים והלוחמים לאזור קיבוץ חצרים שם נמצאו 4 פרות משוטטות ללא השגחה. יחידת הפיצו"ח ופקחי הסיירת לכדו את הפרות והעבירו אותן למכלאה. במקביל לכך, נערכו סריקות בכביש 40 סמוך למצפה רמון, שם נבדקו חמישה מתחמי גמלים. בעת שהבחינו בעלי הגמלים בשוטרים הם פתחו את המכלאות והבריחו את הגמלים לשטחים הפתוחים ואלה לא נתפסו. פקחי יחידת הפיצו"ח נתנו דוחות לבעלי המתחמים הללו ו-3 זומנו לחקירה פלילית.

מהמשטרה הוסיפו כי – "אנו מכירים בחשיבות הרבה לטיפול בתופעת בעלי החיים המסתובבים המסכנת חיים ולכן אנו פועלים כל העת ומסייעים לאותם גופים באמצעות מבצעים יזומים ופעילות שוטפת במפגעים נקודתיים. חשוב לציין, אזור הנגב בו משוטטים בעלי החיים מאופיין בשטחים פתוחים ונרחבים ומאות קילומטרים של כבישים ובשל כך נדרשת פעילות ממוקדת, תוך שילוב זרועות בין גופי הפיקוח והאכיפה השונים, בשטחים בהם מאותרים בעלי החיים".



0 תגובות